
Werkwijze
Onze werkwijze hangt natuurlijk af van uw situatie. Wij bekijken allereerst uw huidige situatie grondig, door middel van een intake. Daarin bespreken we wat uw inkomsten zijn, wat uw uitgaven zijn en inventariseren wij eventuele schulden.
Daarna volgt een aantal stappen om uw situatie op orde te brengen:
-
Intake bij instantie of bij u thuis, waarin wij alle inkomsten, uitgaven (bijvoorbeeld uw vaste lasten zoals huur, hypotheek, gas en licht etcetera.) en eventueel lopende verplichtingen en schulden op een rij zetten;
-
Indienen verzoekschrift bewindvoering bij de rechtbank;
-
Opstellen plan van aanpak, waarin wij aangeven hoe wij uw financiën op orde zullen krijgen;
-
Volledige check op alle voorzieningen die er mogelijk voor u zijn;
-
Aanvraag beheer- en/of leefgeldrekening, samen met u, bij de ABN Amro Bank;
-
Indien van toepassing een spaarrekening;
-
Indien van toepassing een PGB (Persoons Gebonden Budget) Rekening **;
-
Aanschrijven debiteuren / crediteuren, waarin wij streven naar een haalbaar traject om schulden af te lossen;
-
Wij zorgen ervoor dat iederen maand op tijd alle vaste lasten betaald worden;
-
Verstrekken leefgeld per week;
-
Verstrekken van maand overzichten*;
-
IB aangifte;
-
Aanvraag BKR toetsting idien van toepassing
* Niet van toepassing als u toegang heeft tot Mijn Oranje
** Alleen in speciale situaties
Een uitgebreide beschrijving van onze werkzaamheden vindt u via: werkprocessen